dijous, 14 d’abril del 2011

14 D’ABRIL, FESTA NACIONAL


Avui, 14 d’abril de 2011 es commemora el 80è aniversari de la proclamació de la II República a l’Estat espanyol.

Va ser un fet importantíssim pels ciutadans i ciutadanes que posava fi a segles de totalitarisme i despotisme, amb curts espais de gaudi d’unes certes llibertats con ara a la I República de 1873.

No vaig viure aquells esdeveniments que m’imagino plens d’esperança i joia, truncats per un cop d’estat feixista que va fer recular el país a temps molt més enllà dels immediats a la proclamació de la República, però vaig viure sensacions similars els últims anys del franquisme i la transició a la democràcia, on hi havia un clima d’efervescència democràtica, d’esperança i de joia.

Crec que no és temps de d’enyorança però si de reafirmació i de reivindicació. Reafirmació i reivindicació dels valors republicans, no només els de llibertat, igualtat i fraternitat, també els de laïcitat, d’austeritat, de responsabilitat, de justícia, de civilitat, de tolerància...

No és temps d’enyorança però menys encara d’oblit. No podem oblidar a aquelles persones il·lusionades amb una nova forma de govern i de conquesta de les llibertats que van ser massacrades, perseguides, empresonades, exiliades per defensar la República i els seus valors.

Reivindiquem el 14 d’abril com a diada festiva d’exaltació dels valors democràtics, canviem dies de festes religioses per dies de commemoracions laiques i el 14 d’abril és un d’aquests dies.

Salut i república

2 comentaris:

  1. Hola company:
    No ens vam veure ahir. Et veig molt reivindicatiu en un dia com el d'avui. Com ha anat la mani de la Plaça Sant jaume? A veure si penges algun article sobre les retallades...
    Antonio

    ResponElimina
  2. Què greu em sap, però no em vaig recordar que havíem quedat dimecres, crec que m'estic fent gran.
    La mani molt bé i ja tenia pensat fer un article sobre les retallades però encara l'estic donant voltes.
    Ens veiem l'altre dilluns.

    ResponElimina